a
  >  Baby   >  Kraamfeest Organiseren – Babyborrel
Kraamfeest Organiseren

Kraamfeest Organiseren – Babyborrel

Kraamfeest organiseren!

Het wordt steeds populairder: een kraamfeest of babyborrel organiseren. Vaak wordt deze georganiseerd door ouders die net een baby hebben gekregen en graag hun kleintje aan iedereen willen laten zien. Het is een goed alternatief voor kraamvisite. Voordelen zijn dat je al het bezoek in één keer hebt gehad, je niet gelijk uit je ‘’kraambubbel’’ hoeft en dat je in alle rust kan wennen aan je baby.

Wij geven je hierbij een paar handvatten voor het organiseren van een kraamfeest of babyborrel.

Plannen en uitnodigen voor het kraamfeest

Een goede tijd om een kraamfeest of babyborrel te organiseren is tussen de 6 weken tot 3 maanden nadat de baby is geboren. Door het wat later te plannen heeft de nieuwe mama genoeg tijd om bij te komen van de bevalling. Ook kunnen de nieuwe ouders wennen aan een kleine baby in het gezin.

Zorg ervoor dat je niet te veel mensen uitgenodigd op het babyfeest, dit kan best overweldigend zijn voor zowel de baby als de ouders. Houdt het bijvoorbeeld bij familie en dicht bijstaande vrienden (zover zij niet allang op de stoep stonden ?). Onthoudt dat niet iedereen perse op het feest hoeft te komen, de achterbuurvrouw die je 3x per jaar spreekt ziet de baby vanzelf wel een keer in de wagen of draagzak voorbij komen.

Het is het makkelijkst als je het feest plant op een dag in het weekend, zo hebben de meeste mensen de mogelijkheid om te komen. Ook is het fijn voor jezelf om het overdag te doen, ’s avonds willen veel jonge ouders goed de tijd nemen om voor hun baby te zorgen, maak het jezelf dus zo makkelijk mogelijk.

De uitnodiging kan je los versturen, maar je kan natuurlijk ook een vermelding op het geboortekaartje zetten. Het is fijn om te vragen of mensen zich even kunnen aan en afmelden, zo weet je hoeveel mensen je kan verwachten.

Het is handig als je al wat van de organisatie hebt gedaan voordat je kleintje is geboren, dan hoef je na de bevalling alleen nog een datum te prikken en is de rest al geregeld. Ook kan je het feest voor je laten organiseren door Babydouche.nl, waardoor je je er helemaal geen zorgen over hoeft te maken.

Kraamfeest organiseren met hapjes & drankjes

Houdt het makkelijk voor jezelf! Denk bijvoorbeeld aan kleine brunch hapjes zoals kleine broodjes of zoete hapjes. Ook kleine high tea hapjes, beschuit met muisjes of een thema taart zijn populaire hapjes. Wil je alles uit handen geven? Regel dan een cateraar, vaak regelen zij dan gelijk alles en hoef je je geen zorgen te maken. Verschillende high tea hapjes, taartjes en andere lekkere dingen zijn ook bij ons te bestellen.

Zorg voor wat lekkere sapjes of water met vers fruit erin. Dit ziet er leuk uit en is ook nog eens hartstikke lekker en gezond. Vaak kan je saaie drankjes al gauw leuk maken door bijvoorbeeld gekleurde rietjes, leuke bekertjes, vers fruit op het randje van het glas of natuurlijk champagne glazen.

Geboorte Versiering en Kraamfeest decoraties

Ook bij decoratie geldt: houdt het simpel! De gasten zullen vol bewondering naar de baby kijken, dus het hele huis vol proppen met ballonnen hoeft niet. Onze pakketten in onze webshop zijn niet alleen voor babyshowers, maar ook voor geboortes te gebruiken. Zo heb je al je geboorteversiering in één keer in huis. De pakketten zijn ideaal voor kraamfeesten. Het is leuk als je het in één thema houdt, zodat het niet te druk wordt.

Een andere makkelijke tip is om mooie verse bloemen te halen bij de bloemenwinkel. Het staat hartstikke leuk, ruikt lekker en ook na het babyfeest kan je er nog even van genieten.

Wees creatief met de spullen die je al thuis hebt, geboorteversiering kan al in kleine details zitten.

Hygiëne op de babyborrel

Bij pasgeboren baby’s is het erg belangrijk om te letten op goede hygiëne. Kies je ervoor om je baby ook aan anderen te geven, zorg er dan voor dan zij goed hun handen hebben gewassen. Dit kan je subtiel aangeven door bijvoorbeeld een bordje op te hangen of door anti bacteriële handcrème neer te zetten.

Uiteraard kan je er altijd nog voor kiezen om je baby lekker bij je te houden, in een draagzak of in de box/bedje.

Herinnering Kraamfeest!

Mocht je nog een origineel cadeautje of ‘’gastenboek’’ willen maken? Laat alle gasten op een luier een persoonlijk berichtje schrijven. Zo kan je na het feest elke keer als je een luier verschoont een persoonlijke boodschap lezen van al je gasten. Vooral bij de nachtelijke verschoonmomenten kunnen de jonge ouders wel wat bemoediging gebruiken!

Mocht je iets blijvends willen dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Denk aan een canvas met foto waar iedereen iets bij kan zetten, een photobooth met een fotoboek ernaast waar mensen een persoonlijke boodschap kunnen schrijven of houten blokjes voor de kleine. (in veel van onze pakketten zitten al fotoprops!)

Kraam Bedankjes

Het is leuk om je gasten nog iets mee te kunnen geven na het feest. Denk bijvoorbeeld aan doosjes met snoepjes, kaarsjes met tekst erop of kleine tinnen blikjes.

Uit ervaring zien we dat vooral bedankjes waar mensen later nog iets mee kunnen goed aanslaan. Zo hebben we voor klanten al vaker tinnen blikjes gemaakt waarin snoepjes zaten met een etiket eromheen. Dit etiket kunnen wij helemaal personaliseren naar bijvoorbeeld het geboorte kaartje. Hierdoor blijft alles in hetzelfde thema.

Doordat het blikjes zijn kan je ze hergebruiken en zijn deze een populaire keuze voor bedankjes.

We hopen dat je een spetterend kraamfeest of babyborrel organiseert. Voor meer tips en ideeën sturen we je graag door naar onze social media kanalen of neem even contact met ons op. Via Facebook en Instagram delen wij bijna dagelijks leuke ideeën.

Hulp nodig?

Bij Babydouche helpen we je graag! Je kunt bij ons de decoratie bestellen of ons inhuren om je complete kraamfeest uit te besteden. Hieronder kun je gelijk terecht om ons in te huren:

Feestjes

Post a Comment